Artykuły Kobieta Mężczyzna,  Artykuły medyczne

Aktywny senior

senior_Osoba aktywna to osoba pełna życia, energii i wigoru – nieważne w jakim wieku. Nie od dzisiaj wiadomo, że aktywność fizyczna pod różnymi postaciami przeciwdziała i leczy schorzenia kręgosłupa, stawów, a przede wszystkim pozytywnie działa na nasze samopoczucie. Jak więc być aktywnym i pełnym życia seniorem?

Przede wszystkim próbować zachować aktywność fizyczną. Możliwości jej podjęcia jest naprawdę wiele. Coraz bardziej popularny stał się nordic walking, czyli marsz przy użyciu specjalnych kijków – tak bardzo lubiany przez seniorów. Do uprawiania nordic walkingu nie musimy być super sprawni fizycznie. Nordic walking natomiast wprawia w ruch większość mięśni naszego ciała, poprawia układ krążenia i zdecydowanie ma pozytywny wpływ na nasze zdrowie. Dla zachowania aktywności fizycznej możemy wykorzystać codzienne czynności, takie jak wchodzenie po schodach, czy przejście dwóch przystanków zamiast podróży autobusem. Ruch i aktywność fizyczna to zdecydowanie recepta na młodość, zdrowie i dobre samopoczucie.

Aktywny senior to nie tylko ruch i wysiłek fizyczny. To również dążenie do zorganizowania wolnego czasu. Zamiast rozwiązywania krzyżówek idealnym pomysłem będzie zapisanie się do klubu seniora. W każdym mieście są takie kluby, które to organizują różne spotkania, czy warsztaty. Warto więc poszukać w swojej okolicy, gdzie taki klub jest i po prostu się zapisać. Jest to również okazja do poznania nowych osób w zbliżonym wieku i do spędzenia czasu w innym otoczeniu.

Przede wszystkim znaleźć coś, co się lubi robić i zacząć to robić. W dzisiejszych czasach internet oferuje nam naprawdę dużo. Na popularnym serwisie youtube możemy znaleźć filmiki z domowymi ćwiczeniami – dla tych, którzy ćwiczyć lubią. Możemy poszukać miejsc, w których to odbywają się warsztaty tematyczne. Lub wybrać się na interesujący spektakl do teatru – ważne, by robić to, co sprawia nam przyjemność.

Dla osób, które mają potrzebę przebywania z innymi świetnym pomysłem będzie zapisanie się na wolontariat senioralny. Da to możliwość spędzenia czasu z innymi, a jednocześnie pomagania tym, którzy naszej pomocy potrzebują. Może być to dom dziecka, hospicjum, czy też schronisko dla zwierząt.

Studia po 60-tce? Dlaczego nie. Jeśli tylko czujemy się na siłach, chcielibyśmy w dalszym ciągu się rozwijać, a kiedyś nie odważyliśmy się na studia z różnych powodów – to nic nie stoi na przeszkodzie, by je zacząć. Nigdy nie jest za późno, by coś zacząć robić.

Lubimy czytać książki? Zamiast czytać w samotności, poczytajmy wspólnie! W kółkach książkowych organizowanych przez instytucje i biblioteki możemy podzielić się opiniami z innymi, którzy też odnajdują się w książkach.

Nowe wyzwania, aktywność fizyczna, zajęcia grupowe – to wszystko sprawi, że będziemy dużo bardziej aktywni, zdrowsi i pełni energii. Pesel i data urodzenia to tylko cyfry, a my mamy tka naprawdę tyle lat na ile się czujemy. Zróbmy więc wszystko, byśmy byli aktywni jak tylko się da, a energia i wigor sprawią, że będziemy dużo szczęśliwsi.

Artykuł został przygotowany przez Dom Opieki w Warszawie – opieka na najwyższym poziomie.

One Comment

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *