Artykuły medyczne,  Artykuły zdrowie

Ćwiczenia dla kobiet po cesarskim cięciu

Po cesarce kobieta szybciej dochodzi do siebie, jednak posiada ranę brzucha, która boli i o którą trzeba starannie dbać. Ruszać się zaczynamy już w trzeciej dobie po operacji, jednak nie są to żadne ćwiczenia trudne czy wymagające. Najpierw rozpoczynamy od spokojnych spacerów, z dnia na dzień zwiększając tempo i dystans. Uważajmy na ranę brzucha i nie doprowadzajmy do napinania tych mięśni. Na to przyjdzie czas, gdy rana się zagoi i nie będzie ryzyka jej rozerwania.

 

Oprócz spacerów dla kobiet po cesarskim cięciupo około sześciu tygodniach  idealne są wszelkie wymachy nóg, rąk i ćwiczenia z nimi związane. Absolutnie nie wykonujemy żadnych ćwiczeń, które będą powodować napięcie brzucha. Dozwolone są, zatem wszelkie wymachy, nożyce, które wykonujemy stopniowo, powoli zwiększając liczbę powtórzeń.

 

"Dopiero po około 3 miesiącach od operacji możemy pomyśleć o włączeniu innych i bardziej intensywnych ćwiczeń. Konieczna tu jednak będzie kontrola u lekarza, który sprawdzi czy rana prawidłowo się goi i czy wszystkie narządy wewnętrzne powracają prawidłowo do swojego poprzedniego stanu" – jak mówi dr Wojciesz Głuchowski – ginekolog Warszawa. Gdy wszystko jest w porządku, to do lekarza prowadzącego zależeć będzie czy możemy rozpocząć intensywniejsze treningi, które zaczną wzmacniać mięśnie brzucha. Nie róbmy niczego na własną rękę ani na siłę, bo możemy wyrządzić sobie wielką krzywdę.

 

Jeśli lekarz nie ma przeciwwskazań będzie można spokojnie rozpocząć robienie brzuszków, a następnie stopniowo dodawać kolejne ćwiczenia. Z pójściem na siłownię warto jednak poczekać jakieś pół roku. Nie warto się spieszyć – na wrócenie do dawnej figury będziecie mieć jeszcze sporo czasu później.

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *