Artykuły Kobieta Mężczyzna,  Artykuły medyczne,  Sport,  Zdrowie i Uroda

Ćwiczenia lekiem na ból kręgosłupa

Wiele osób, w różnym wieku, uskarża się na częsty ból kręgosłupa. Dyskomfort może wtedy towarzyszyć nam nie tylko w trakcie wykonywania różnego rodzaju prac fizycznych, ale również podczas chodzenia, a nawet wtedy, gdy siedzimy czy leżymy. Ortopedzi i rehabilitanci wyjaśniają, że częstym powodem bólu kręgosłupa jest przeciążenie. Wtedy jednym z najlepszych rozwiązań na wyeliminowanie dolegliwości jest kinezyterapia, czyli leczenie ruchem.

Ćwiczenie a sprawność fizyczna

Zdarza się, że osoby cierpiące na ból kręgosłupa nie decydują się na ćwiczenia, ze względu na brak przygotowania fizycznego. Okazuje się jednak, że do wykonywania większości tego typu czynności nie jest potrzebna wyjątkowa sprawność fizyczna, a jedynie dobre chęci. Warto zatem chociaż spróbować wykonać kilka serii i sprawdzić, czy nasz ruch przynosi jakieś pozytywne efekty.

Mobilizowanie

Pierwszy rodzaj ćwiczeń, to tak zwane ćwiczenia mobilizujące. Na początku kładziemy się na plecach. Następnie zginamy kolana i przysuwamy stopy jak najbliżej pośladków. Pamiętajmy o tym, aby stopy i kolana były złączone. Ręce, w pozycji ugiętej, układamy kilkanaście centymetrów od tułowia. Ruch polega na podnoszeniu i obniżaniu odcinka krzyżowego kręgosłupa. Ważny jest również prawidłowy oddech – wdech, przy unoszeniu, wydech, przy obniżaniu. Wskazany ruch powtarzamy dziesięć razy.

spineWzmacnianie

Kolejny rodzaj ćwiczeń ma na celu wzmocnienie. Jak poprzednio – kładziemy się na plecach i uginamy nogi w kolanach. Skrzyżowane ręce układamy na klatce piersiowej. Ruch polega na wciskaniu w podłogę okolicy krzyżowej i pięt, przy jednoczesnym unoszeniu barków i głowy. Brodą próbujemy dotknąć piersi. Powtarzamy dziesięć razy.

Następne ćwiczenie również służy wzmocnieniu mięśni. Kładziemy się na plecach. Nogi prostujemy i swobodnie kładziemy na podłodze. Przedramiona krzyżujemy z tyłu głowy. Unosimy pośladki i miednicę, zaś lędźwie przyciskamy do podłogi. Podnosimy także barki i ramiona. Ćwiczenie wykonujemy pięć razy. Pozycja wyjściowa ostatniego ćwiczenia tej serii to klęk podparty. Ruch polega na uniesieniu przeciwnej ręki i nogi, tak aby znajdowały się na tej samej wysokości co głowa i plecy. Wytrzymujemy w tym układzie pięć sekund, następnie zmieniamy stronę.

Rozluźnianie

Dzięki ostatniemu rodzajowi ćwiczeń rozciągniemy mięśnie. Kładziemy się na plecach. Prostujemy nogi i kładziemy je rozluźnione na podłodze. Ręce, również wyprostowane, układamy wzdłuż tułowia. Zadanie polega na uniesieniu nóg, objęciu ich pod kolanami i przyciągnięciu do klatki piersiowej. W tej pozycji wytrzymujemy do dziesięciu sekund, a całe ćwiczenie powtarzamy dziesięciokrotnie.

Ćwiczeń zmniejszających ból kręgosłupa jest zdecydowanie więcej. Można także wypróbować połączyć ćwiczenia fizyczne z odpowiednimi, bezpiecznymi lekami. Warto zatem szukać więcej inspiracji: http://www.moilec.pl/cwiczenia-na-odcinek-ledzwiowy-kregoslupa.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *