Poradniki

Jak zachęcić pacjentów do przychodzenia do Twojego gabinetu dentystycznego

Jak zainteresować pacjentów, żeby chcieli oddać się w ręce specjalisty? To pytanie spędza sen z powiek większości właścicieli gabinetów dentystycznych.

Co sprawia, że pacjenci gabinetów stomatologicznych polecają sobie konkretnego lekarza dentystę, natomiast inni prześcigają się w sposobach na ściągniecie do siebie coraz większej ilości klientów. Czy istnieją czynniki, które wpływają na to, w jaki sposób ich postrzegamy?

Opinia o gabinecie

O tym, czy dany gabinet zyska przychylność pacjentów decyduje przede wszystkim jego opinia. Większość z pacjentów decyduje się raczej na leczenie w miejscu, które słynie z profesjonalnego, ale jednocześnie życzliwego podejścia do leczących się w nim osób. Nie da się ukryć, że zabiegi dentystyczne nie należą do przyjemnych, dlatego dla większości pacjentów bardzo ważne jest to, aby problemy z zębami rozwiązać w jak najbardziej komfortowym i przyjaznym otoczeniu.

Trzeba jednak pamiętać, że pacjenci, nawet ci najbardziej zadowoleni, niezbyt chętnie polecają gabinety stomatologiczne, z których usług korzystają. Jeżeli już się to dzieje, skupiają się oni na rozmowie z niewielką grupą znajomych. Okazuje się, że dopiero w momencie, kiedy pyta się ich o to bezpośrednio, decydują się oni polecić gabinet. Dlatego bardzo dobrym pomysłem jest premiowanie tych z nich, którzy postanowili polecać gabinet stomatologiczny dalej. System wynagradzania może być oparty o specjalne nagrody lub usługi, które lekarz przeprowadza nieodpłatnie w ramach podziękowania za rozpowszechnianie pozytywnych opinii o jego praktyce.

Inaczej ma się to w przypadku niezadowolonych klientów. Ci z kolei są skłonni do informowania o niefortunnym leczeniu jak największej liczbie osób. Takiemu działaniu można zaradzić jedynie dzięki okazałej dbałości o zdrowie i komfort pacjenta.

Profesjonalny wizerunek

W tym miejscu nasuwa się również pytanie, kim jest osoba, która przychodzi na leczenie do gabinetu dentystycznego. W większości przypadków tych specjalistów odwiedzają osoby, które nie mają przygotowania stomatologicznego. Dlatego dla pacjenta ważne jest, aby był on informowany o każdym elemencie składającym się na zabieg. Oznacza to udzielanie informacji na temat różnych możliwości leczenia oraz potencjalnych komplikacjach. Warto pamiętać, że dla większości odwiedzających gabinety dentystyczne wydarzenie to wiąże się ze stresem, ważne jest, aby zapewnić pacjentom jak największy komfort i samopoczucie.

Trzeba jednak wiedzieć, że na pozytywną ocenę pacjenta nie wpływa jedynie wiedza lekarza. Również to, jak prezentuje się jego gabinet odgrywa tutaj dużą rolę. Świeże materiały higieniczne, których ogromny wybór oferuje Dentaltree.pl, oraz czyste fartuchy świadczy bardzo dobrze o personelu i z pewnością zachęci pacjentów do leczenia się akurat w tym gabinecie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *