Artykuły medyczne,  Artykuły zdrowie

Mama w formie. Jak kobieta w ciąży powinna o siebie dbać?

Ciąża to nie choroba

 

Kiedy kobieta zachodzi w ciąże jednym z pierwszych pytań jakie słyszy dotyczy zwolnienia lekarskiego. Kobiet, która spodziewa się dziecka ma prawo czuć się gorzej. Spowodowane jest to pracą hormonów, które przyczyniają się do zmian zachodzących w naszym ciele. Jednak wiele niedogodności powodujących złe samopoczucie (takich jak poranne mdłości, które zdarzają się najczęściej) mija bardzo szybko i nie uniemożliwia normalnego funkcjonowania. Zdarza się więc, że jeśli kobieta czuje się gorzej, lekarz zaleca udać się na zwolnienie aż do rozwiązania. Powinno być to więc praktykowane tylko i wyłącznie w przypadkach, które mogą powodować zagrożenie dla zdrowia lub życia dziecka lub matki. W trakcie ciąży kobieta może wykonywać te czynności, które stanowiły jej dotychczasowe codzienne rytuały. Może więc pracować bez obaw, że ciąża wpłynie na wykonywanie przez nią obowiązków służbowych. Nie zaleca się jedynie pracować paniom, które wykonują pracę fizyczną i bardzo łatwo narażają swoje zdrowie i przeciążają organizm. Dlatego też ważne jest odbywanie regularnych wizyt u lekarza, które pozwolą nam mieć pewność, że ciąża przebiega prawidłowo. Jeżeli nie ma żadnych przeciwwskazań, kobieta może pracować do samego końca ciąży.

 

 

Aktywność fizyczna

 

Jak doskonale nam wiadomo, aktywność fizyczna jest zalecana przez lekarzy. I nie chodzi tu tylko i wyłącznie okres ciąży. Podczas uprawiania sportu dotleniamy nasz organizm, sprawiamy, że krew krąży szybciej w naszych żyłach. Tym samym usprawniamy prace serca, a także poprawiamy wydolność naszych płuc. Nie zapomnijmy też o tym, że będąc aktywnym fizycznym dbamy o nasze kości, mięśnie i stawy. Jeśli zapewnimy im odpowiednią dawkę ruchu będą one sprawnie funkcjonować. Siedzący tryb życia może przyczyniać się do zaniku mięśni, a to oznacza ich osłabienie. Efektem tego jest męczenie się podczas najprostszych czynności, np. takich jak wchodzenie po schodach. Kobieta w ciąży przybiera na wadze, a to oznacza, że dodatkowo obciąża układ kostny. Dlatego też występują u niej bóle krzyża czy opuchlizna nóg. Można im zapobiec ćwicząc. Wystarczy tylko dobrać odpowiednią aktywność. Zamiast treningów siłowych, skupmy się na wzmacniających. Oferta zajęć dla kobiet w ciąży jest naprawdę bogata. Panie mogą wybierać pomiędzy jogą, pilatesem, a także wszelkiego rodzaju innymi zajęciami fitness. Pamiętajmy tylko, żeby przed podjęciem decyzji, skonsultować się z lekarzem.

 

 

Suplementacja

 

Odpowiednio się odżywiając dostarczamy do organizmu niezbędne składniki odżywcze, witaminy i minerały. Spodziewając się dziecka część z nich oddajemy naszemu maleństwu. Ważne jest więc kontrolowanie ich poziomu. Przy niedoborach niektórych witamin konieczna może okazać się suplementacja. Zaleci ją nam lekarz i wskaże odpowiednie preparaty, które zapewnią odpowiednią dawkę dla nas i naszego dziecka. Najczęściej uzupełnianymi składnikami jest witamina D oraz kwas foliowy. Zawierające je preparaty kupimy w aptece bez recepty już za kilka złotych.

 

 

Dieta

Jednak warto skupić się na właściwym odżywianiu, gdyż to ono stanowi podstawę naturalnej suplementacji. W diecie kobiety ciężarnej musi się znajdować dużo warzyw i owoców, które zawierają mnóstwo witamin. W posiłkach musi być też zachowana odpowiednia proporcja pomiędzy dostarczanymi węglowodanami oraz białkiem – mówią specjaliści z portalu forumdlamam.pl. Z diety powinnyśmy wyeliminować alkohol, fast foody, słodycze oraz napoje gazowane. Ich spożywanie nie tylko spowoduje nadmierny przyrost wagi, ale może też przyczynić się do nieprawidłowego rozwoju dziecka.

 

Jak zatem powinna dbać o siebie przyszła mama? Nie powinna przeciążać organizmu, ale powinna zadbać o jego wzmocnienie. Regularne ćwiczenia, odpowiednia dieta oraz suplementacja połączone z regularnymi wizytami u lekarza stanowią klucz do dobrego samopoczucia.

 

Więcej informacji znajdziecie na forumdlamam.pl : http://forumdlamam.pl/ciaza-f6.html

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *