Ryż jaśminowy to ryż, który wyróżnia się niecodziennym zapachem. Hom Mali, bo tak również się go nazywa, ma kształtne, długie, białe ziarna. Delikatny, orzechowy smak świetnie komponuje się zarówno z potrawami lekkimi, jak i nieco bardziej pikantnymi. Należy jednak wiedzieć, w jaki sposób przygotować ten ryż, by najlepiej smakował.

Przygotowanie ryżu jaśminowego

Przed gotowaniem ryż jaśminowy należy spłukać zimną wodą, aż do momentu gdy zlewana woda stanie się czysta. Stary ryż należy moczyć przez 30 minut, co sprawi, że będzie mniej kruchy. Następnie, po wypłukaniu i ewentualnym moczeniu ryż trzeba osuszyć. Kolejno, ryż wsypuje się do zimnej i nieosolonej wody, doprowadzając do wrzenia bez przykrycia.  Ryż jaśminowy można też gotować w bulionie. Ryż gotuje się przez około 20 minut na wolnym ogniu, aż do momentu gdy wchłonie on wodę. Czas odlicza się od momentu zagotowania wody. Ugotowane ziarenko ryżu będzie miękkie i delikatne. Po ugotowaniu ryż należy odstawić na 10 minut i przelać zimną wodą, delikatnie mieszając. Ryż jaśminowy świetnie nadaje się do deserów, a także jako dodatek do ryb, mięs, warzyw i sałatek. Warto kupić ryż tego rodzaju od marki Kupiec, ponieważ jego dobra jakość i specyficzny, doskonały smak będą zagwarantowane. Jest to jeden z tych produktów, który do codziennej diety powinni wprowadzić wielbiciele zdrowego żywienia.

Właściwości ryżu jaśminowego

Ryż jaśminowy, pochodzący z Wietnamu bądź z Tajlandii uważany jest za jedną z najzdrowszych odmian ryżu. Posiada on niski indeks glikemiczny oraz niewiele kalorii, dlatego idealnie nadaje się do optymalnie zbilansowanej diety. To cenne źródło: błonnika, witamin i minerałów takich jak magnez, fosfor, żelazo, czy potas. Ryż jaśminowy jest bardzo dobrze przyswajany przez organizm, w związku z czym na długo zachowuje uczucie sytości w organizmie. To idealna alternatywa dla ziemniaków lub makaronu. Warto uwzględnić go w zdrowej diecie, kiedy zależy nam na świetnej sylwetce i wyjątkowo świetnej formie.