Artykuły medyczne,  Artykuły zdrowie

Rzucanie palenia bez skutków ubocznych

Co jest powodem wzrostu wagi po rzuceniu palenia?

Odpowiedź na to pytanie jest stosunkowo prosta. Papierosy hamują nasz apetyt poprzez zmniejszenie odczucia głodu. Nikotyna niszczy kubki smakowe, co powoduje, że jedzenie znacznie traci swój smak, więc nie jest już takie kuszące. Dodatkowo papierosy wpływają na otępienie naszego zmysłu powonienia, więc nie odczuwamy tak silnie zapachów zachęcających do konsumpcji. Nikotyna także przyspiesza nieco przemianę materii oraz zwiększa liczbę spalanych kalorii. Zaś adrenalina, która wydziela się podczas palenia informuje mózg, że nasz organizm jest nasycony.

 

Odstawienie papierosów wzmaga łaknienie

Po odstawieniu papierosów, nie tylko obniża się nasz metabolizm, ale i wzmaga się zapotrzebowanie na witaminy, których pozbyliśmy się będąc w nałogu. Organizm dążąc do ich uzupełnienia wzmaga łaknienie. Kolejnym aspektem jest głód nikotynowy, który poszukuje zaspokojenia. Często dzieje się tak, że organizm myli go ze zwykłym głodem i informuje nas, że potrzebujemy jedzenia, co wcale nie jest prawdą. Do tego wszystkiego dochodzi chęć zastąpienia papierosów czymś innym. Nie wiemy co zrobić z rękoma, więc zaczynamy co chwilę sięgać po małe przekąski. Podjadanie wysoko kalorycznego jedzenia negatywnie wpływa nie tylko na naszą wagę, ale i na nasze zdrowie. Nie możemy zapominać, że rzucenie palenia powinno się łączyć ze zdrową i zbilansowaną dietą oraz zwiększonym ruchem. Leżąc na kanapie i jedząc śmieciowe jedzenie uspokoimy skołatane nerwy tylko na chwilę. Stres związany ze wzrastającą wagą wpłynie na nas i nasze samopoczucie bardzo negatywnie. Zatem, jeśli sami nie jesteśmy w stanie opanować nerwów, jakie niesie za sobą walka z papierosami, może warto poszukać pomocy u specjalistów? Terapeuci kliniki Free Forever, za pomocą terapii behawioralno-poznawczej, pozwolą Ci pozbyć się nałogu. Tego typu terapia pozwoli uniknąć jakichkolwiek skutków ubocznych po rzuceniu palenia.

 

Co zrobić, żeby rzucić palenie i zachować dobrą wagę?

Przede wszystkim musimy sobie uświadomić, że jedzone przez nas posiłki muszą być pełnowartościowe i sycące. Dostarczajmy organizmowi wszystkich niezbędnych witamin i minerałów. Wykluczmy z diety kawę i alkohol, które nie tylko wzmagają łaknienie, ale i kuszą do sięgnięcia po papierosa. Jedzmy regularnie, w ustalonych porach dnia i równych odstępach. Starajmy się spożywać pięć posiłków dziennie. Kolację konsumujmy najpóźniej na dwie godziny przed snem. Ważne jest również zrewidowanie naszej dotychczasowej diety. Polega ono na policzeniu liczby zjadanych kalorii oraz stwierdzeniu, które z nich dostarczają nam wartości odżywczych, a które jedynie wzmagają wzrost wagi. Jeśli dopadnie nas głód nikotynowy i będziemy zmuszeni coś przekąsić, to sięgajmy po zdrowe przekąski. Dodatkowo zapewnijmy sobie ruch, uprawiajmy sporty i jak najczęściej spacerujmy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *