Artykuły Kobieta Mężczyzna,  Artykuły medyczne,  Artykuły zdrowie

Szczupłym lżej w pracy?

Prawie siedmiu na dziesięciu Polaków uważa, że szczupła sylwetka pomaga w karierze zawodowej. Dla blisko 50% to znaczący atut podczas rozmowy kwalifikacyjnej – wynika z badania „Chitinin Extra. Lżej w pracy”, pierwszego tego typu badania w Polsce przeprowadzonego na zlecenie firmy Krotex Poland. „Sprawa jest delikatna. Wyniki badań z jednej strony mogą odzwierciedlać wysokie oczekiwania pracodawców wobec pracowników. Z drugiej strony jednak wyraźnie widać, że pracodawcy coraz bardziej zdają sobie sprawę z ryzyk zdrowotnych związanych z nadwagą” – komentuje dr n. med. Piotr Osuch, Konsultant Chirurgii Plastycznej w Szpitalu Klinicznym w Warszawie.

Jak wynika z ankiety, którą na reprezentatywnej próbie 1107 Polaków przeprowadziła PBS DGA na związek szczupłej sylwetki z powodzeniem w życiu zawodowym częściej zwracają uwagę kobiety – prawie trzy czwarte pań uważa, że szczupła sylwetka może pozytywnie wpłynąć na rozwój ich kariery zawodowej. Podobny związek widzi tylko 62% panów. Na zachodzie ta różnica znajduje już odbicie w danych statystycznych – amerykańskie badania potwierdzają, że kobiety nawet z lekką nadwagą zarabiają o 6% mniej niż ich szczupłe koleżanki. „Presja na dobry wygląd sprawia, że od wielu lat stale rośnie zainteresowanie różnymi zabiegami modelującymi sylwetkę. Liposukcja jest w Polsce jednym z najczęściej wykonywanych zabiegów z zakresu chirurgii plastycznej” – mówi dr Piotr Osuch. American Society for Aesthetic Plastic Surgery dodaje, że w USA w 2008 roku wykonano ponad 340 tysięcy zabiegów tego rodzaju.
 
Zdrowotne konsekwencje nadwagi i otyłości zaczynają dostrzegać pracodawcy również w Polsce. „Nie mówi się jeszcze otwarcie o zagrożeniach wizerunkowych wiążących się z nadwagą pracowników, bo to temat dość wrażliwy. Wiadomo jednak, że rubensowskie kształty nie kojarzą się już z dobrobytem i bogactwem. W dynamicznym świecie biznesu otyli pracownicy mogą być postrzegani jako osoby ospałe, schorowane i mało wydajne w pracy, co może niekorzystnie wpływać na całościowy wizerunek firmy. Widać, że w Polsce powoli kształtuje się trend inwestowania w działania profilaktyczne, które mają pomóc pracownikom utrzymać sylwetkę fit” – dodaje dr Piotr Osuch.

Obok typowych działań np. karnetu na siłownię, firmy coraz częściej oferują swoim pracownikom kompleksowe programy wellness zachęcające do zrównoważonego stylu życia, dają możliwość konsultacji z lekarzem czy dietetykiem na terenie zakładu pracy. W jednym z przedsiębiorstw kantyna codziennie wydaje posiłki przygotowane w oparciu o zalecenia zbilansowanej diety oraz przygotowuje stolik ze zdrową żywnością dostępną za darmo dla wszystkich pracowników. Wszystkie posiłki zawierają też informację o wartości energetycznej i GDA (Wskazanym Dziennym Spożyciu). Eksperci Conference Board (organizacji zrzeszającej największych pracodawców w USA) potwierdzają słuszność tego trendu i mówią, że każdy dolar wydany na tego typu program zwraca się nawet 5-krotnie.

Źródło: PR

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *