Artykuły medyczne,  Artykuły zdrowie

Tłusta cera zmusza do zmiany nawyków!

Bardzo ważna jest zdrowa dieta bogata w przeciwutleniacze i kwasy omega-3 kwasy tłuszczowe. Takie produkty mogą poprawić wygląd i strukturę skóry. Unikaj żywności o wysokiej zawartości tłuszczu i cukru, gdyż mogą nasilać niekorzystne objawy tłustej skóry. Skutecznymi przeciwutleniaczami są: fasola, żurawina, jabłka, całe ziarna, szpinak i papryka. Odpowiednim źródłem kwasów tłuszczowych omega-3 są natomiast: łosoś, tuńczyk, orzechy włoskie i siemię lniane. Pamiętaj o nie stosowaniu w przygotowywanych potrawach: oleju, masła, wołowiny oraz ogólnie smażonego jedzenia. Zamień je na zdrowe tłuszcze zawarte w rybach, orzechach oraz niektórych owocach i warzywach. To bardzo ważne! Staraj się jeść dużo świeżych warzyw i owoców oraz w miarę możliwość nieprzetwarzaną żywność. Jako pocieszenie dla łasuchów, niektóre badania sugerują, że mała ilość czekolady ma nieoczekiwanie dobry wpływ dla skóry tłustej.

 

Nie bez znaczenia jest oczywiście aktywność fizyczna, która ma zbawienny wpływ nie tylko na skórę, ale i na cały organizm. Systematyczne ćwiczenia mogą pomóc utrzymać zdrową i gładką cerę. Pamiętaj, że regularna jazda na rowerze, basen lub ćwiczenia na siłowni ujędrnią skórę oraz pomogą w walce z cellulitem. Regularne ćwiczenia stymulują syntezę kolagenu i elastyny, co ma dobroczynny wpływ na głębiej położone warstwy skóry. Jednak mogą też one nadmiernie pobudzać aktywność gruczołów łojowych, dlatego ważna jest regularna pielęgnacja i mycie skóry do którego używamy odpowiednie kosmetyki do cery tłustej.

 

Istnieje wiele publikacji na temat wpływu stresu na objawy trądziku i stan tłustej skóry. Nie bez znaczenia na pewno będą wszelkie działania prowadzące do ograniczenia stresu i wyciszenia. Dla jednych może to być spotkanie z przyjaciółmi, dla innych joga.

 

Znany jest stary pogląd, iż długi sen wpływa bardzo pozytywnie na urodę, i jest w nim wiele prawdy. Niedosypianie powoduje ograniczoną regenerację organizmu, w tym również skóry. Przeprowadzono także badania, które sugerują, iż znowu nadmierny sen może mieć negatywny wpływ na jakość skóry. Stąd ważny jest umiar dla śpiochów!

 

Nasz organizm w przeważającej większości składa się z wody i to samo tyczy się skóry. Kolagen i kwas hialuronowy wiążą bardzo dużą ilość wody, zapewniając ujędrnienie i nawilżenie skóry. Pamiętajmy więc o piciu dużej ilości wody. Niedobór wody może bowiem również wpływać na niekorzystną zmianę funkcjonowania gruczołów łojowych.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *