Aktywność fizyczna jest niezwykle istotna pod kątem dbania o własne zdrowie, jak i budowy ciała. Jedną z popularniejszych form aktywności sportowej jest siłownia.

To zajęcie szczególnie lubiane przez mężczyzn, ale także coraz więcej kobiet decyduje się na siłownie. Pobyt na siłowni wiąże się również z suplementacją. Dodanie suplementów diety do treningów i diety może przyczynić się do jeszcze lepszych efektów. Wybierając suplementy należy zwrócić uwagę na to co wybieramy. Nie każdy suplement ma potwierdzone działanie, a część z nich jest jedynie czystym marketingiem.

Jakie suplementy wybrać?

 

Jednym z podstawowych suplementów są odżywki białkowe. Białko w formie suplementu to nic innego jak klasyczne białko, które można odnaleźć w produktach do jedzenia. Czy warto stosować białko? Tak warto, ale nie zawsze. Dodatkowo suplementacja białkiem jest wskazana w momencie gdy za pomocą diety nie jesteśmy w stanie zjeść wystarczającej ilości białka. Białko powinno być stosowane przede wszystkim gdy mamy za mało białka w diecie. Na rynku dostępne są białka w formie izolatu, jak i kazeiny. Jedyną zaletą izolatu jest jego szybsza wchłanialność, jednak cena jest znacznie większa. Jeśli nie chcemy wydawać dużych kwot na białko to idealnie sprawdzi się kazeina. 

Kolejnym suplementem, który jest istotny szczególnie w okresie budowania masy mięśniowej jest kreatyna. Jest on środkiem w pełni przebadanym, który wykazuje silne właściwości anaboliczne. Jego największe zalety to przede wszystkim: 

– zwiększenie wydolności w trakcie wykonywania intensywnych ćwiczeń

– mięśnie są w stanie zwiększyć możliwości do wytwarzania energii

– stymulacja mięśni i synteza białek, co przekłada się na szybszy wzrost mięśni

Kolejnym suplementem, który stanowi filar podczas wysiłku fizycznego jest bcaa. Aminokwasy rozgałęzione bcaa są bardzo popularnym suplementem, z którego korzysta prawie każda świadoma i aktywna osoba. Aminokwasy bcaa, nazywane również egzogennymi to grupa aminokwasów, które nie mogą być wytwarzane przez organizm. Dlatego są one tak ważne. Znajdują one zastosowanie w wielu dyscyplinach sportowych, nie tylko w ciężarach. Głównymi zaletami aminokwasów rozgałęzionych bcaa jest usprawnienie syntezy białek oraz podniesienie stężenia związków anabolicznych w organizmie. Dla osób aktywnych ten suplement powinien stanowić podstawę.