Artykuły Kobieta Mężczyzna,  Zdrowie i Uroda

Zasady zdrowego stylu życia – podstawowe wskazówki dla każdego

W społeczeństwie rośnie świadomość dotycząca sposobów na zachowanie zdrowia i dobrego samopoczucia. Wskazówki, jak zadbać o zdrowie, znajdujemy w prasie, internecie i wypowiedziach specjalistów. Jednak spora grupa osób pomimo wiedzy, że szkodzi swojemu organizmowi, pozostaje przy niezdrowych przyzwyczajeniach. Dlatego tak ważne jest ciągłe przypominanie podstawowych zaleceń, które pomogą uchronić nas przed najczęściej występującymi chorobami cywilizacyjnymi: dolegliwościami sercowo-naczyniowymi, nowotworami czy cukrzycą typu 2.

1. Zdrowy sen

2. Zbilansowana dieta

3. Aktywny wypoczynek

4. Rezygnacja z używek

5. Badania profilaktyczne

Zasady zdrowego stylu życia są proste i uniwersalne. W zależności od indywidualnej kondycji, przebytych chorób czy aktualnych dolegliwości możemy szukać bardziej szczegółowych wytycznych na stronie https://medycznewiki.pl/category/zdrowie/

1. Zdrowy sen

Dla regeneracji organizmu znaczenie ma nie tylko ilość, ale także jakość snu. Zaleca się, by na nocny odpoczynek przeznaczać 6-8 godzin, sypialnia była odpowiednio wywietrzona, a temperatura w pomieszczeniu wynosiła około 21-22 .

2. Zbilansowana dieta

Zróżnicowana, bogata w warzywa i owoce dieta gwarantuje, że nie będziemy narzekać na niedobór niezbędnych składników odżywczych i witamin, a waga ciała pozostanie w normie. Złym wyborem są produkty wysoko przetworzone, pełne tłuszczu i cukru, a na dodatek spożywane w nadmiarze.

3. Aktywny wypoczynek

O tym, jak istotny dla zdrowia i zachowania sprawności jest wysiłek fizyczny, wiemy wszyscy. Jeśli trudno nam się do niego zmusić, warto znaleźć aktywność odpowiadającą naszemu temperamentowi i preferencjom. Nie każdy musi biegać, albo odwiedzać siłownię, wystarczający okaże się też spacer czy spokojne ćwiczenia jogi.

4. Rezygnacja z używek

Alkohol i papierosy to wciąż popularne używki sprzeczne z zasadami zdrowego stylu życia. Podczas palenia do organizmu dostają się szkodliwe substancje przyspieszające procesy starzenia się organizmu i sprzyjające powstawaniu nowotworów. Spożywanie alkoholu, zwłaszcza w nadmiarze, negatywnie wpływa na wątrobę i układ sercowo-naczyniowy.

5. Badania profilaktyczne

Lekarze różnych specjalności pytani, jak zadbać o zdrowie, nieustannie przypominają o potrzebie badań profilaktycznych. Tylko regularnie przeprowadzane, pozwolą na wczesnym etapie zdiagnozować problem i wdrożyć leczenie. Oprócz podstawowych, takich jak morfologia, OB, poziom cukru i cholesterolu, warto przeprowadzać badania dobrane pod kątem wieku i stanu zdrowia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *