Dieta,  Zdrowie i Uroda

Zdrowe i pożywne płatki kukurydziane

Wielu z nas zapewne zgodzi się ze stwierdzeniem, że trudno zacząć dzień lepiej niż od miski ulubionych płatków oraz aromatycznej kawy. Niekiedy jednak nie jest łatwo wybrać najlepszy z produktów, szczególnie biorąc pod uwagę ich różnorodność oraz szeroką dostępność.

Wielu z nas zapewne zgodzi się ze stwierdzeniem, że trudno zacząć dzień lepiej niż od miski ulubionych płatków oraz aromatycznej kawy. Niekiedy jednak nie jest łatwo wybrać najlepszy z produktów, szczególnie biorąc pod uwagę ich różnorodność oraz szeroką dostępność. Dlatego też w ramach niniejszego artykułu postanowiliśmy przyjrzeć się niezwykle popularnym wśród Polaków płatkom kukurydzianym. Czy faktycznie są one tak zdrowe i pożywne jak wynika to z reklam prezentowanych w telewizji? Sprawdźmy to!

Jak mówi właściciel sklepu z płatkami kukurydzianymi mariodelikatesy.pl, bezsprzecznie jedną z największych zalet opisywanego produktu jest fakt, iż jest on niezwykle lekki. Nie obciąża on nadmiernie naszego żołądka, jednocześnie zapewniając uczucie sytości utrzymujące się co najmniej do drugiego śniadania. Co niezwykle ważne, płatki te legitymują się także wysoką zawartością węglowodanów złożonych oraz witamin (przede wszystkim B oraz C), które to nie tylko zwiększają naszą odporność ale także przyspieszają metabolizm. Wybierając naturalne płatki kukurydziane (niewzbogacane niezdrowymi dodatkami czy wzmacniaczami smaku) mamy także pewność, że do naszego żołądka trafi minimalna ilość cukru oraz sodu. Informacja ta jest niezwykle istotna nie tylko dla osób dbających o linię, ale także dla tych pragnących obniżyć poziom cholesterolu we krwi.

Na korzyść omawianych płatków śniadaniowych przemawia także niewielka zawartość kwasów tłuszczowych. Po uśrednieniu, w stugramowej porcji posiłku znajdziemy wyłącznie 0,1 g kwasów nasyconych i jednonasyconych oraz dwukrotnie więcej kwasów wielonasyconych. W porównaniu z innymi posiłkami na jakie decydujemy się, by szybko zaspokoić głód – szczególnie batonami energetycznymi czy przekąskami obfitującymi w cukier, jest to wartość wręcz marginalna. Za dodatkowy plus płatków kukurydzianych uznać należy także całkowity brak tłuszczów trans, które to wedle badań są wysoce szkodliwe dla zdrowia, jako że powodują szybsze odkładanie się tkanki tłuszczowej w okolicach brzucha.

Czy to już koniec zalet jakie niesie ze sobą regularne spożywanie produktu będącego bohaterem naszego dzisiejszego artykułu? Oczywiście, że nie! Wielbiciele płatków owsianych, ryżowych, czy orkiszowych powinni sięgnąć po ich kukurydziany zamiennik nie tylko po to, aby nieco urozmaicić swoją dietę, ale także by dostarczyć organizmowi dodatkowe ilości błonnika, białka, wapnia i żelaza. Maksimum korzyści z ich spożywania uzyskamy zalewając je mlekiem niskotłuszczowym oraz dodając do nich świeże owoce czy orzechy, jednakże jedzenie płatków pomiędzy posiłkami w formie zdrowej przekąski również będzie miało korzystny wpływ na nasz organizm.

W wielu rodzinach pokutuje przekonanie, że śniadanie jako najważniejszy posiłek dnia powinien być sycący i kaloryczny. Zbyt częsta konsumpcja jajek, grzanek, czy bogato przybranych kanapek może jednakże sprawić, iż czuć się będziemy ociężali i nie będziemy mieli siły do pracy czy nauki. Problem ten znika w przypadku regularnego jedzenia płatków kukurydzianych. Są one łatwo przyswajane przez organizm, szybko trawione, a dodatkowo – niezwykle pożywne. Na pewno wyeliminują one chęć podjadania i sprawią, że bez najmniejszych problemów doczekamy do lunchu czy obiadu. Jak więc widać z włączenia do programu żywieniowego płatków kukurydzianych płynie wiele wymiernych korzyści zarówno dla naszego organizmu jak i dla ogólnego samopoczucia. W połączeniu ze świeżymi owocami stanowią one wyborne śniadanie, które sprawi, że przez długi czas od posiłku tryskać będziemy energią oraz doskonałym humorem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *