Dieta

Zdrowe słodycze, czyli czym zastąpić tradycyjne batony

Słodycze – oto jeden z największych problemów w diecie naszych czasów. Aby rozkoszować się bez wyrzeczeń słodkim smakiem, nie trzeba mielić płatków owsianych na mąkę, moczyć przez całą noc daktyli czy szukać w całym mieście sklepu z zamiennikami cukru. W ofercie e-sklepów są tysiące produktów, w tym liczne przekąski i słodycze, które choć słodkie, są też zdrowe.

Słodkości, dla których można zgrzeszyć, są idealne dla uprawiających sport i dbających o figurę. Jeśli nie mamy wiele czasu lub możliwości, aby przygotować posiłek, warto mieć je pod ręką. Szeroki wybór znajdziemy nie tylko w sklepach ze zdrową żywnością, ale też internetowych marketach, jak Auchan Direct, Tesco czy Frisco. Opinie największych łasuchów są na tyle dobre, że warto zacząć odżywiać się lepiej.

Zdrowe batony z naturalnych składników

Przede wszystkim warto mieć zawsze przy sobie zdrowe batoniki, m.in. Dobra Kaloria, Bakalland czy Dr Ritter. Są chrupiące, pełnowartościowe i w 100% naturalne, a do tego naprawdę smaczne. Ich skład obejmuje m.in. daktyle, orzeszki ziemne, chrupki zbożowe, a czasami także miód. Rozkoszując się ich smakiem, dostarczymy organizmowi wiele składników odżywczych. To świetna alternatywa dla tradycyjnych słodyczy, choć najlepiej pozwolić sobie na nie także po treningu, ciężkim dniu lub wtedy, gdy nie mamy możliwości zjeść normalnego posiłku.

Ciastka bez dodatku cukru

Zdrowsza wersja ciastek – z otrębami i jogurtem – produkowana jest z wysokiej jakości składników. Dzięki temu można cieszyć się zarówno walorami smakowymi, jak i odżywczymi. Przykładowo ciastka Otrębusie zawierają około dziesięć razy więcej błonnika niż tradycyjne herbatniki produkowane z białej mąki, a dodatkowo wzbogacono je w żelazo i magnez.

Amarantuski z kolei lubią miłośnicy chrupiących ciasteczek, a brak w ich składzie tłuszczu, jajek i mąki jest dodatkową zaletą. Można też skosztować owsianych ciastek bez cukru, które dostępne są m.in. w E.Leclerc czy Frisco. Opinie o nich są niemal tak popularne, jak owsianka na śniadanie!

Orzechy i suszone owoce – przekąska idealna

Wybierajmy owoce suszone na słońcu, a siarkowane kupujmy jedynie sporadycznie. Unikajmy zaś tych, które zawierają substancje słodzące (jak np. syrop glukozowy, karmel, czy melasa). Informacja o ich zawartości musi być ujęta na etykiecie. Czytajmy skład produktu na stronie Tesco czy Frisco, opinie internautów oraz komentarze na blogach. Dobrej jakości suszone owoce w połączeniu z orzechami, ziarnami, nasionami i pestkami będą świetną przekąską, a dodatkowo dostarczą energii oraz składników odżywczych.

Pamiętajmy jednak, aby tego typu przekąski spożywać głównie rano, do południa. Wybierajmy produkty w formie jak najbardziej naturalnej, gdyż smażone, solone czy kandyzowane nie będą zdrową przekąską. Unikajmy też zawierających rozmaite syropy, dodatek wyizolowanego tłuszczu, aromaty czy zagęstniki. 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *